Storczyki z sosnowieckiego egzotarium.

Gdy za oknem ponuro i mokro wracam wspomnieniami do wspaniałej wycieczki do sosnowieckiego egzotarium, a właściwie do tej jego części w której były storczyki. Mnóstwo odmian tych pięknych kwiatów. 



Każdy z nas ma w domu ten piękny kwiaty. Jedni mają ich kilka, inni zaś pojedyncze sztuki. Jednak będąc tutaj możemy dostać czegoś w rodzaju oczopląsu, bo gdzie się obejrzymy tam widzimy storczyki. 



Storczyków jest ok. 33 gatunki, niektóre z nich uznawane są za wymarłe np. Storczyk Trójzębny. My możemy cieszyć się tymi kwiatami dzięki hodowcom. W przyrodzie te piękne kwiaty są pod ścisłą ochroną. 



Storczyki potocznie nazywane są orchideami. Uprawa storczyków jest bardzo łatwa. Każdy z nas zapewne co jakiś czas nawozi swoje kwiaty. Jedni zalecają ich nawożenie co kilka miesięcy, inni zaś małymi dawkami z każdym podlewaniem. Podlewanie ich też nie nastręcza trudności, wystarczy doniczkę ze storczykiem wsadzić do jakiegoś naczynia z wodą i potrzymać przez jakiś czas. Sprawdzając czy podłoże jest już mokre, jeżeli tak to wyjąć kwiat, a całą wodę wylać.  




Ja również mogę się poszczycić tym pięknym kwiatem, stoi sobie na oknie w słonecznym miejscu. Zastanawialiśmy się w jaki sposób podlewane są storczyki w tym egzotarium. Jest ich tak dużo, że pewnie nie byłoby takiego wielkiego naczynia by je wszystkie pomieścić. 

5 komentarzy :

  1. Piekne kompozycje storczyków bardzo lubie orchidee ciesza oko serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię te kwiaty. Mam w planach krótką wycieczkę do Sosnowca. Dzięki Tobie dodam nowe miejsce, które chciałbym tam zobaczyć.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Szkoda, że nie byłam w Sosnowcu i nie widziałam tych pięknych kwiatów.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię oglądać storczyki ale wyleczyłam się z kupowania tych pięknych kwiatów.
    Moje zaatakowały tarczniki i wszystkie straciłam.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Do storczyków mam jakiś dystans. Zupełnie nie wiem dlaczego.
    Ja preferuję paprocie - zarówno wewnątrz, jak również w ogrodzie.
    Fajnie było przypomnieć sobie lato dzięki Twojej wycieczce i letnim zdjęciom.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń

"Świat piękny i bardzo różny..." © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka