Buciki Kopciuszka.

Buciki Kopciuszka to bardzo ciekawe kwiatki. Jadąc przez Dolny Śląsk odkryłam je w kilku ogrodach.





W jednym z ogrodów te malownicze kwiatki rosły wśród funkii czy przepięknych stokrot. 





Nawet motyl na nich przysiadł. Przyglądając się im z bliska zauważyłam, że faktycznie przypominają maleńki bucik w kolorze niebieskim i może stąd ich  nazwa " Buciki Kopciuszka ", a może inaczej się nazywają. Tylko nie wiem jak znam je pod taką nazwą.  



Przyznam szczerze znam tylko pod taką nazwą. Może ktoś wie jak się nazywają.  

Fotografia,Podróże...

11 komentarzy :

  1. Urocze kwiatuszki.
    Liście mają zupełnie podobne do bodziszków, ale bodziszkami raczej nie są.
    Mimo deszczu pozdrawiam słonecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. What a wonderful name Cinderella Shoes and yes they do look like little blue shoes!
    Have a lovely Thursday :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Miałam je przed laty i zaginęły. Myślę, że to jakaś odmiana ostróżki.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wg mnie to jest: tojad mocny łac. Aconitum napellus
    Roślina z rodziny jaskrowatych (Ranunculaceae). Bylina o bulwiastych korzeniach, silnej i wzniesionej łodydze. Liście ma dłoniaste, ustawione naprzemianlegle. Osiąga 150 cm wysokości. Odmiana ma nietypowe biało-niebieskie kwiaty, osadzone na wierzchołku łodygi rozgałęzionej w grono. Jest rzadkością w polskich ogrodach. Nie lubi prażącego słońca i zbyt lekkiej, nagrzewającej się ziemi.
    Bardzo ładne byliny, świetnie zaprezentowane.
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fabulous photos....thanks for sharing the beauty!

    OdpowiedzUsuń
  6. So beautiful! Yes it is Aconitum stoerkianum / Aconitum cammaratum 'Bicolor'. I have it too in my garden but here it grows very very tall.
    Thank you so much for sharing at Flower Wednesday. Have a great weekend. With warm greetings, riitta

    OdpowiedzUsuń
  7. Piekne buciki Kopciuszka niebieskie po prostu ciekawe pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Nigdy nie słyszałam tej nazwy ani nie widziałam tej rośliny. Zgadzam się z Łucja, że jest to tojad mocny, bo sprawdziłam w internecie.
    Ciekawa jestem, czy można gdzieś kupić te kwiaty, bo są śliczne.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pięknie i zielono, bardzo kojące dla oczu. Pozdrawiam miło :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Witaj :)
    U mnie w ogrodzie też rosną, a nie miałam pojęcia, że mają taką nazwę.
    Pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń