Begonie... letnie kwiaty...

Begonie są pięknymi kwiatami...Kwiaty te występują na prawie wszystkich kontynentach...Jest ok.1500 gatunków...  Wśród nich możemy spotkać także rośliny zielne...






W Polsce Begonia jest hodowana jako roślina ozdobna...Rozróżniamy begonię królewską, bulwiastą, zwisające czy stale kwitnące...część begonii to mieszańce...



Mam w swoim małym ogrodzie kilka ich krzaczków...ich różowe pełne kwiaty cieszą moje oczy...


To łatwe rośliny w uprawie...W Polsce widnieje pod nazwą " Ukośnica "...Nazwa wzięła się stąd, że liść jest ukośnie ścięty...A sama nazwa Begonia pochodzi od nazwiska francuskiego botanika M. Begona...

8 komentarzy :

  1. Piękne są Twoje kwiaty!!!!Bardzo lubię begonie. Niestety nie mam do nich szczęścia.
    Chyba nie umiem ich sadzić.
    Pozdrawiam serdecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też bardzo lubię begonie, to piękne kwiaty.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Co roku kupujemy na działkę do donic jakieś begonie, bo to naprawdę piękne kwiaty. W tym roku mamy bardzo skromniutkie, bo zmarzły podczas przymrozków. Twoje są prześliczne.
    Serdecznie pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam begonie za ich cudowne pełne kwiaty i soczyste kolory.
    W tym roku ich nie mam bo trochę eksperymentuję z nowymi gatunkami !
    Pokazałaś fantastyczne zdjęcia i przypomniałaś mi piękno tych kwiatów ! Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Begonie są piękne. Przez wiele lat miałam je w skrzynkach balkonowych, wytrzymywały do późnej jesieni. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękny mają kolor! Aż się człowiekowi wesoło robi:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam w ogródku - dla żony - ja osobiście wolę te z maleńkimi kwiatuszkami - macierzankę, oregano...

    OdpowiedzUsuń

"Świat piękny i bardzo różny..." © 2015. Wszelkie prawa zastrzeżone. Szablon stworzony z przez Blokotka